Vi som tillhandahåller www.skickapresenter.se är Interflora AB, organisationsnummer 556184-8499, 161 24 Bromma, Sverige. Med benämningarna ”vi, våra, vårt och oss” nedan avses Interflora.
För att kunna registrera ett användarkonto hos oss eller för att kunna köpa produkt(er) genom vår e-handel måste du vara 18 år eller äldre. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande. Genom köp av produkt(er), registrering av användarkonto hos oss och användande av några av våra tjänster på vår sajt godkänner du våra vid var tid gällande Allmänna villkor och intygar därmed att de uppgifter som du lämnar om dig själv är riktiga.
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Vi förbehåller oss rätten att vid varje tillfälle avbryta en beställning, makulera order och kreditera köp om vi misstänker oegentligheter. Det är viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter och slutförsäljning.
Hur beställer du?
1. Välj den produkt du vill skicka. Välj eventuellt till ett finare hälsningskort och skriv en hälsning till mottagaren.
2. Fyll i information om mottagaren (namn, adress och mobiltelefonnummer). Om du skickar en present till en minderårig som inte har egen legitimation så bör du skicka i vårdnadshavarens namn, för att underlätta uthämtning hos ombud.
3. Fyll i dina uppgifter och välj betalsätt. Din beställning slutförs när du betalar.
Våra priser och avgifter kan ändras av omständigheter som vi inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. I alla priser ingår moms. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser och avgifter med motsvarande belopp.
Fraktavgifter
Inom Sverige är fraktkostnaden från 49 kronor, beroende på storlek och antal produkter. Maxkostnaden för frakten är 79 kr.
Din present levereras av PostNord och leveranstiden varierar från 1-3 arbetsdagar. Vi kan inte garantera önskad leveransdag, men vi gör alltid vårt yttersta för att tillgodose dina önskemål. Beställ senast vardagar kl. 14.00 för att vi ska kunna posta din order samma dag. Beställningar som görs på en helg eller helgdagar kan skickas först nästföljande helgfria vardag.
Varubrev - till postlåda eller dörr
Leveranstid: 1-3 arbetsdagar.
Paketet delas ut i mottagarens postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid mottagarens dörr eller i en påse utanpå postlådan. Mottagaren aviseras via sms när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd.
MyPack Collect
Leveranstid: 1-3 arbetsdagar.
Paketet levereras till det ombud som ligger nära mottagarens adress. Mottagaren aviseras via PostNord App och via sms.
Leveranssäkerhet
Du som beställare har fullt ansvar för att mottagaruppgifterna är fullständiga och korrekta. Mobilnummer till mottagaren underlättar vid avisering.
Leverans till sjukhus
Om du vill skicka en present till någon som ligger på sjukhus rekommenderar vi att du kollar med sjukhuset om de har möjlighet att ta emot post till patienter. Det är viktigt att du skriver in avdelningen patienten befinner sig på och eventuellt rumsnummer som mottagaruppgifter på din order.
Orderbekräftelse
I samband med din beställning skickas en orderbekräftelse till din angivna e-postadress.
Produktgaranti
I det fall vi av någon anledning skulle ha slut på den produkt du köpt kontaktar vi dig och föreslår en likvärdig produkt ur vårt sortiment.
Leveransförbehåll
Vi förbehåller oss rätten att häva avtalet och avstå från att leverera beställningen om vi har skälig anledning att anta att mottagaren inte önskar få den levererad. Vi förbehåller oss också rätten att neka en order om innehållet i korttexten kan upplevas som kränkande eller obehaglig. I sådana fall har du som beställare rätt att få pengarna tillbaka.
Vi strävar efter att du ska vara nöjd med vår tjänst och våra produkter, och hänvisar samtliga returer, reklamationer och frågor till vår kundservice: kundservice@skickapresenter.se
Retur och ångerrätt
Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar på skickapresenter.se. Detta regleras i Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätt och retur gäller inte för presentkort, blommor, växter, matvaror, godis eller produkter med ätbart innehåll. Varan ska ligga i sin originalförpackning och vara oanvänd och i nyskick. Presentinslagningar och finare hälsningskort kan inte returneras eftersom de anses förbrukade. Du står själv för returfrakten.
Reklamation
Vi följer Konsumentverkets riktlinjer när det gäller reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och omfattar till exempel inte fel som är orsakade av normalt slitage eller handhavande fel. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten.
PostNords hantering, förvaring eller annan yttre påverkan (exempelvis väder) som inte vi kan påverka hanteras från fall till fall.
Outlösta paket
Om mottagaren inte hämtar ut sin försändelse eller om försändelsen kommer i retur av annan anledning, såsom felaktig eller ofullständig adress, så kontaktar vi dig som beställare.
Företagsbeställningar
Om du som företag önskar lägga större beställningar hänvisar vi dig till vår kundservice på kundservice@skickapresenter.se.
Som företagspartner kan ni vid större volymer kontakta oss vid önskan om samlingsfakturering.
Betalningsalternativ
Vi erbjuder Klarna Checkout som betalningssätt. Efter identifiering i kassan visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Du väljer önskat betalningsalternativ när du slutför ditt köp i kassan. Summan på beloppet på ordern reserveras av Klarna på kortköp tills det att ordern har packats och skickats av lagret. Om du väljer faktura så skickas fakturan till den mailadress som du angav vid köpet, när vi har packat och skickat din order.
Vid retur justerar/makulerar vi fakturan eller återför pengar till ditt kort via Klarna. Det kan ta 2-3 arbetsdagar innan din faktura justeras.
Klarna Checkout finns tillgängligt i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike, Nederländerna, Storbritannien och USA. Befinner du dig i något av dessa länder går det bra att beställa en present från Skicka Presenter med leverans inom Sverige.
För att se dina betalningar och fakturor kan du logga in på my.klarna.com
Betalningsalternativ som erbjuds genom Klarna Checkout:
Ytterligare kreditprövning
Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra kreditprövningar och riskanalyser innan en beställning behandlas. Detta kan innebära att vi makulerar en order eller kräver förskottsbetalning. Vi kommer då kontakta dig för att lösa situationen på bästa sätt för din och vår trygghet.
Kontakta oss på kundservice@skickapresenter.se. Ange gärna ditt ordernummer i ämnesraden för att vi lättare ska kunna hjälpa dig. Vi strävar efter att besvara all e-post samma dag med undantag av helgdagar.
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Uppgifter som lämnas på skickapresenter.se lagras av oss för att vi ska kunna utföra den beställda tjänsten samt för faktureringsändamål. Vid beställningar lagras, förutom de uppgifter som ges av kunden, även IP-nummer och tid för beställningen (ordertid).
Personuppgiftsansvarig är Interflora AB, 556184-8499, Box 808, 161 24 Bromma Sweden, 08-634 44 00, kundservice@skickapresenter.se. Interflora AB lämnar aldrig ut eller säljer vidare adressuppgifter eller e-postadresser till tredje man, med undantag i syfte att uppfylla en rättslig skyldighet enligt lag eller domstolsbeslut.
Genom att göra en beställning och genom registreringen av kunduppgifter i samband därmed, samtycker du till att Interflora AB behandlar uppgifterna för det ändamål som anges ovan.
Läs mer i vår Integritetspolicy.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, ändrade förutsättningar och ändrade priser och förbehåller vi oss rätten att korrigera felaktigheter utan att informera våra kunder, så länge det inte medför extra kostnader eller andra oegentligheter, i alla sådana fall kontaktar vi inblandade parter. Vi kan inte hållas ansvariga vid tidpunkter då de yttre parametrarna påverkar vår situation och möjlighet att utföra de tjänster vi erbjuder.
Dessa villkor uppdaterades: 2023-05-17
Produkten har blivit tillagd i varukorgen